poniedziałek, 24 października 2016


Taaakie... "kwiatki" ;)))

Symbolika. W symbolice starosłowiańskiej grzyby były... "jakby odniesieniem do zaświatów - 
do odległej, nieoswojonej, obcej przestrzeni" (etnolog, dr Grzegorz Odoj). W części obszaru Afryki i Syberii, symbolem  nowo narodzonej duszy ludzkiej. W Chinach, a z Chin pochodzi boczniak ostrygowaty, grzyb jest interpretowany jako symbol długiego życiaJedno wiąże się z drugim. Zawsze wierzyłam, że jest coś więcej, coś poza ciałem, coś co jest większe i nieśmiertelne. Coś... co pozostanie, gdy powłoka cielesna zakończy swój ziemski żywot.  Ale... dopóki nam służy, warto pamiętać, że grzyby posiadają właściwości lecznicze (link do artykułu Marcina Wilgi, w komentarzach).

Jak zauważył Lew Tołstoj: 
W ciężkiej chorobie tkwi dobro. Kiedy ciało słabnie, silniej czuje się duszę.

3 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Piękny, wielki, zdrowy...
      Nie miałam pojęcia z czym to się je, długo szukałam, aż znalazłam, że najpewniej jest to boczniak ostrygowaty, ale... głowy nie dam ;)

      Usuń
  2. Lecznicze właściwości grzybów:
    http://w.kki.com.pl/zenit/grzyby_spyt/lecznicze_boczniaki.htm

    OdpowiedzUsuń